Lucia!

Glad Lucia på er! ♥

Idag är det ju Lucia och det är en väldigt fin dag tycker jag. Eftersom jag är med i Trollhättans luciagrupp har jag haft fullt med uppträdanden varje dag i mer än två veckor nu, så har haft fullspäckade veckor det senaste. Har även haft mycket i skolan så snacka om att jag har varit stressad. Så därför har jag knappt hunnit blogga något alls. Har gjort över 50 uppträdanen och har imorgon och 19 december kvar att uppträda på också, puuh.

Idag i alla fall, så var ju den stora dagen för oss tärnor och lucian, som var Emma Melldén! Vi hade luciakonstert i kyrkan med några andra körer så det blev jättefint, med en massa olika stämmor och starka röster. Gillar verkligen lucialåtarna, de är så fina så blev fan rörd när jag stod där i Statskyrkan, haha. Efteråt fick jag rosor av min kära granne också, det tackar man för! Hela dagen har vi uppträtt idag, från halv nio på morgonen till halv nio på kvällen. Vi fick frukostbuffé imorse och middag på Swania senare också, så vi hade energi hela dagen, skit gött var det kan jag säga! Och vid kröningen idag, så fick vi gå i våra stora pälsar med facklor, hästar och häst-o-vagn i det jävla regnet, till Snäckan, där Lucian krönades. Fan vad vi krigade fram! Lucian och vi tärnor fick jättefina halsband på krönigen som det står: Lucia 2011, och så sjöng vi också. På Swania när vi åt mat fick vi en liten gåva också! Sen har vi fått en massa presenter på våra andra uppträdanden så det lönar sig, haha. Nejdå, uppskattas verkligen!

Jag är jättenöjd över den här dagen och den har varit så fin! Nu är jag något sjukt trött så jag ska gå och lägga mig. Puss och godnatt! ♥

Och btw; min syster Tirana fyller år idag, så Grattis världen bästa syster! ♥


Våran fina Lucia, Emma!


Min bild i tidningen

http://ttela.se/tv#b1uSTAwgTVqYClpdoqlyNA - Här är en länk till när vi värmde upp lite lätt innan kröningen idag.

http://ttela.se/tv#tHZnB_DxYlT2alD4zR3LGQ - och här är en länk från våran första sjungning tillsammans. Haha, där kände vi knappt varandra. Nu är det som att vi känt varandra i flera år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0