Tredje advent ♥

Hejsan min kääära blogg!!!

Gud vad mycket det har varit i skolan nu det senaste alltså. Lärarna klämmer in allt i sista stunden.. Har haft mycket annat och göra utöver plugget också så har knappt hunnit gå in på datorn, som ni märker på bloggandet. Men man vill ju hinna njuta av julen också.

Denna veckan har  i alla fall mest bestått av plugg. Det var ju även Lucia i torsdags. Älskar Luciadagen, det är alltid så mycket julstämning då, hehe! Kollade lite av den fina Luciakonserten på svt på morgonen, resten kollade jag på reprisen på kvällen. Så himla fint! Annars kollade vi på luciauppträde i skolan och det bjöds på pepparkakor och glögg och sen var det risgrynsgröt såklart! Åt massa lussekatter den dagen också, standard! Senare var det uppträde på Snäckan med Trollhättans lucior, alltid lika fint det med! En riktigt bra luciadag helt enkelt. Min syster fyllde även år då, Grattis bästa syster på andra sidan jordklotet! ♥ Hade även ett luciauppträde med en barnkör på onsdagen, hur söta?!?!!?!

I fredags hade jag bara prov i skolan och sen blev det stan med Emma för att köpa julklappar. Skulle köpt klart dom förra helgen med Jenny egentligen men då fick jag bara köpt någon enstaka, haha. Så nu är nästan alla klara, bara en kvar! På kvällen kom Maria hit för julmys och så sov hon här!
Igår var jag med Evelina och vi käkade pizza och gjorde annat myyyys. Bra helg helt enkelt baaaaaarn.

Idag är det tredje advent, kan ni fatta hur snabbt det går eller? En vecka och en dag kvar till Julafton nu, vill inte att julen ska vara över snart hahaaa... Idag blir det i alla fall att fixa lite småsaker och baka julgodis. Ha en mysig tredje advent! ♥


Juste, förra söndagen var det ju invigning av den nya snabba järnvägen från Trollhättan till Göteborg. Lasse Kronér var där och Jessica Andersson uppträdde. Gick även lite på julmarknaden i stan med Beccis


Varm choklad på Strandgatan, också förra söndagen


Lussebaaaak


Haha, lite kul måste man ju också ha i skolan


Luciatåg


Godaste Glögg, har druckit sönder glögg den här vintern haha!


Snöööö ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0