Veckan som gått

Hej bloggen!

Har inte bloggat på snart en vecka, men internet har cpat sönder så har knappt kunnat vara inne på datorn. Ska berätta lite om veckan som gått i alla fall!

I onsdags hade vi vårt andra nationella prov i fysik, där vi skulle göra en labb och svara på några frågor. Det gick väl sådär, eller jag vet inte. Kommer inte ihåg vad jag gjorde resten av dagen sen.
I torsdag efter skolan cyklade jag till Överby med Sara, Julia och Hanna och kikade runt där ett tag. Härlig dag!
I fredags hade jag ingen skola. Vårat volleyboll-lag i klassen vann allt när vi hade volleyboll i skolan och då gick vi vidare till statsmästerskap. Vi mötte massa andra skolor och vi kom tvåa av elva skolor tror jag. Riktigt bra! Kronan vann, men vi hade redan mött de innan finalen och då vann vi mot dem, men tydligen inte i finalen, men det var för att alla var nervösa o.s.v. Sen var det ju våffeldagen också så såklart gjorde jag våfflor! Gjorde en massa och åt verkligen jätte många. Men ska det va så ska det va! Älskar det! Sen var det träning på kvällen och efter träningen var jag med Virre, Eve och Sofia. Vi kollade på en film, The stoning of Sorayam. Den handlar om att en kvinna döms av sin man att hon vart otrogen, så blir hon stenad till döds. Sorglig film som man hör men väldigt bra!
I lördags var det strålande sol så då drog jag och Jenny ner till stan och var där länge. Köpte en lyxshake, satte oss på bryggan och gick runt lite. Sen åt jag på New Place också, så sjukt god mat där! Väl hemma drog jag till Virre igen och tillbringade kvällen hos henne med Max, Simon och Daniel. Det var ju Earth Hour så vi tände massa ljus och grejer, haha! All in!
Igår, söndag, så skulle man ju ställa fram klockan en timme. Jobbigt, nu får man ju sova en timma kortare, men det är så skönt med ljusare kvällar! Fick plugga lite också, eftersom jag hade prov idag, i samhällskunskap. Sen var det match som gällde, mot Vallen. Det snöade ju jätte mycket igår (typiskt när våren äntligen var här), så det blev ganska svårt att spela, men det gjorde vi i alla fall. Förlorade dock med 1-0, men det var ju bara en träningsmatch så.. Efter matchen fick jag hem och plugga igen och sen var det Big Brother. Roza åkte ut, min andra favorit. Så himla synd. Det är dom högljudda som är roliga i huset, det är dom som livar upp det och gör det värt att kolla. Men jaja, Nicky var i publiken i alla fall. Fan vad glad jag blev, haha. Älskar han!

Idag hade jag ju som sagt prov, och det gick fan inte bra. Eller det känns inte så i alla fall. Jag hann inte ens skriva klart allt jag ville skriva och så hann jag inte kolla igenom provet, så glömde skriva vissa grejer och skit. Fan också!! Orkar inte tänka på det nu. Kom hem för typ en timma sen och håller på att göra mat nu. Sen blir det gymmet med Vilma. Inget mer prov denna veckan i alla fall. Helt underbart!
Fan vad mycket det blev nu, haha. Men tvingar ingen att läsa, det är bara för att jag själv ska kunna kolla tillbaka vad jag gjort och så. Det är mycket man hinner med på en vecka asså!

Nu bränner kycklingen. Ha en go dag! ♥




Våfflorna blev as goda! Det kommer nog en bildbomb ikväll eller imorrn, har tagit en massa bilder under veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0