1a advent

Hello!

Jag har knappt sovit inatt på grund av den här jäkla stormen? Kunde knappt somna igårkväll och så vaknade jag hela tiden inatt för att blåsten hördes så mycket. Jobbigt.. Det blåser ju lika mycket idag, kaos.

Men idag har jag i alla fall uppträtt med luciagruppen, vårat första uppträdande! Vi sjöng först på torget utomhus, i en vagn så att inte blåsten skulle komma mot oss, och sen uppträdde vi på Oden. Det gick väldigt bra för oss och jag hoppas vi gav en fin stämning såhär på första advent och skyltsöndagen! ;) När vi hade sjungt fick vi gå runt och dela ut röstsedlar, pepparkakor och godis. När vi var klara gick jag runt lite på stan med mamma och pappa som var där och så fick man även provsmaka lite risgrynsgröt, skinka, korv, glögg och pepparkakor och allt vad det var. Allt sånt som tillhör julen!

Nu blir det snart mat, moussaka, och idag lär jag äta en del pepparkakor och lussebullar och sånt gott också, eftersom vi har massor av det hemma nu och det är ju 1a advent, hihi. Puss och kram! ♥


Har ingen fin adventsbild just nu men så länge får ni en bild jag tog förra veckan tror jag. Ser inte ut som att det snart är vinter direkt, haha, ser mer ut som vår?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0